Szerző Téma: Benett 980 Hajótest összeragasztás és fedél illesztés  (Megtekintve 719 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

2020. Március 06. - 08:31:40

Nem elérhető marshallplast

  • Adminisztrátor
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 212
  • Globális Admin
    • Profil megtekintése
    • Marshallplast Fórum modell és etetőhajó készítése
Az alábbi képeken láthatod, hogyan ragasztok össze egy Benett 980 hajótestet.

Ezt a ragasztási módot alkalmazom minden más hajónál. Ez egyszerű, nincs kiálló perem vagy él amit külön el kell zárni vagy gumiprofillal elfedni.

Így néz ki a hajó amikor kiveszem a darabjait a sablonból:


Ez után következik a perem vagy szél vágás, flexxel. Levágom a sablonon -szerszámon- túl nyúló felesleges szövetet, aminek az a célja hogy a széleknél is egyfoma vastag legyen a kész termék mert a tépett szövet a széle felé vékonyodik és kötés után itt fogom meg a megkötött terméket amikor kiveszem a sablonból.
Külső oldalak:

Belülről pedig így néz ki:


Majd következik csiszolófára erősített 80-as csiszolópapírral a szélek egyenesre, síkra csiszolása. Ez sajnos nem látszik fotón mert csak simább és egyenesebb lesz a darabok éle.
Ez a csiszolófa, kb 30cm hosszú és 5cm széles:


Miután körbe van csiszol van minden része a hajónak, előveszem a sík üveglapon készült üvegszövet lapot ami a hátsó fedél lesz és egy papír sablonnal felrajzolom a fedél körvonalát kis ráhagyással:


Megnézem melyik oldal vonala egyezik a legjobban a fedél helyének vonalával -amin kevesebbet kell csiszolni.  A képen ez a bal függőleges és alsó vízszintes vonal lesz. Ezt a csiszolófával egyenesre csiszolom és a bal alsó sarkot legömbölyítem. A testen azokat a vonalakat ceruzával meghosszabbítom amiket eltakar a lap amiből a fedél lesz, majd átrajzolom a fedél lapjára mert ennyivel nagyobb a fedél -még.


A képen az alsó és bal, jobb függőleges élek már illeszkednek:


A felső élt is a jelölésig csiszolom:
http://www.marshallplast.com/files/22[1].jpg

-Következik a fedél körvonala.
Ezt felteszem a helyére és lefektetett ceruzával vonalat húzok -ez ha ügyes vagyok, követi a hajó felületét és csak a vonal mentén kell megcsiszolnom a fedél szélét:


Csiszolás után:


-Hajótest ragasztás.
Széles, átlátszó celluxxal először az orr majd a két hátsó sarkot és a fartükröt -a hajó hátulját húzom össze.
Ez a megoldás azért jó mert a cellux alatt látom ha milyen lesz az illesztés kötés után.



Majd az oldalakat is összehúzom:



Letépek a tekercsből két hosszabb és egy rövidebb üvegpaplan csíkot ami kb 5cm széles és olyan hosszúra hagyon ami végig ér a hajó oldalán és a far részen:


Gyantával, a hajóban belülről körberagasztom a test alsó-felső rész találkozását:
-hátul

-elöl


Később kb 30 perc után már kezd keményedni a gyanta, -ekkor már nem lesz gyantás a kezem ha a ragasztást megfogom de még nem kemény. Olyasmi állagú mint a gyertya viasz, de már összetartja a hajó két felét és
-leveszem kívülről a celluxokat:


Majd Nitro higítós ronggyal letörlöm a cellux ragasztó nyomait. -maszkoló szalaggal is lehet csinálni a test összehúzását, de a papír szalag nem nyúlik és könnyen szakad, viszont nem hagy nyomot.


El is készült a test:

« Utoljára szerkesztve: 2020. Március 06. - 08:35:23 írta marshallplast »
..minek a sorompó a vasúti átjáróba??
Ha jön a vonat úgy is elzárja az utat,
Ha meg már el ment akkor minek lezárni??

 

Google Analytics Alternative