Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
Műhelyfogások / Benett 980 Hajótest összeragasztás és fedél illesztés
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2020. Március 06. - 08:31:40 »
Az alábbi képeken láthatod, hogyan ragasztok össze egy Benett 980 hajótestet.

Ezt a ragasztási módot alkalmazom minden más hajónál. Ez egyszerű, nincs kiálló perem vagy él amit külön el kell zárni vagy gumiprofillal elfedni.

Így néz ki a hajó amikor kiveszem a darabjait a sablonból:


Ez után következik a perem vagy szél vágás, flexxel. Levágom a sablonon -szerszámon- túl nyúló felesleges szövetet, aminek az a célja hogy a széleknél is egyfoma vastag legyen a kész termék mert a tépett szövet a széle felé vékonyodik és kötés után itt fogom meg a megkötött terméket amikor kiveszem a sablonból.
Külső oldalak:

Belülről pedig így néz ki:


Majd következik csiszolófára erősített 80-as csiszolópapírral a szélek egyenesre, síkra csiszolása. Ez sajnos nem látszik fotón mert csak simább és egyenesebb lesz a darabok éle.
Ez a csiszolófa, kb 30cm hosszú és 5cm széles:


Miután körbe van csiszol van minden része a hajónak, előveszem a sík üveglapon készült üvegszövet lapot ami a hátsó fedél lesz és egy papír sablonnal felrajzolom a fedél körvonalát kis ráhagyással:


Megnézem melyik oldal vonala egyezik a legjobban a fedél helyének vonalával -amin kevesebbet kell csiszolni.  A képen ez a bal függőleges és alsó vízszintes vonal lesz. Ezt a csiszolófával egyenesre csiszolom és a bal alsó sarkot legömbölyítem. A testen azokat a vonalakat ceruzával meghosszabbítom amiket eltakar a lap amiből a fedél lesz, majd átrajzolom a fedél lapjára mert ennyivel nagyobb a fedél -még.


A képen az alsó és bal, jobb függőleges élek már illeszkednek:


A felső élt is a jelölésig csiszolom:
http://www.marshallplast.com/files/22[1].jpg

-Következik a fedél körvonala.
Ezt felteszem a helyére és lefektetett ceruzával vonalat húzok -ez ha ügyes vagyok, követi a hajó felületét és csak a vonal mentén kell megcsiszolnom a fedél szélét:


Csiszolás után:


-Hajótest ragasztás.
Széles, átlátszó celluxxal először az orr majd a két hátsó sarkot és a fartükröt -a hajó hátulját húzom össze.
Ez a megoldás azért jó mert a cellux alatt látom ha milyen lesz az illesztés kötés után.



Majd az oldalakat is összehúzom:



Letépek a tekercsből két hosszabb és egy rövidebb üvegpaplan csíkot ami kb 5cm széles és olyan hosszúra hagyon ami végig ér a hajó oldalán és a far részen:


Gyantával, a hajóban belülről körberagasztom a test alsó-felső rész találkozását:
-hátul

-elöl


Később kb 30 perc után már kezd keményedni a gyanta, -ekkor már nem lesz gyantás a kezem ha a ragasztást megfogom de még nem kemény. Olyasmi állagú mint a gyertya viasz, de már összetartja a hajó két felét és
-leveszem kívülről a celluxokat:


Majd Nitro higítós ronggyal letörlöm a cellux ragasztó nyomait. -maszkoló szalaggal is lehet csinálni a test összehúzását, de a papír szalag nem nyúlik és könnyen szakad, viszont nem hagy nyomot.


El is készült a test:

2
Műhelyfogások / Fedél kivágás és perem készítése
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2020. Február 28. - 08:56:53 »
Itt megmutatom, hogyan készül egy fedél alá a perem.

Ez csak pár kép, itt írok is a képekhez hogy érthetőbb legyen.
Nem nehéz!!

Kell először is egy lap.. vagy hajó felső rész amire fedelet szeretnénk csinálni. Én a lapon mutatom be mert ez készült éppen. Felrajzolom a körvonalat:


Majd kivágom lombfűrésszel, amit lehet vágni flexxel is akár de nagy lesz a hézag mér 1.5mm koronggal vágva is.


Itt két lehetőség van. Vagy a kivágott lap lesz a fedél, vagy egy másik lapra teszem a kivágott keretet és a fedél kivágást tűvel átkarcolom egy másik lapra, ami a fedél lesz. -ritkán csinálom, igyekszek pontosan vágni.

A kivágott lapot, vagy fedelet vissza ragasztom széles átlátszó celluxxal. Ez fogja tartani ameddig meg nem köt a perem alatta.


Megfordítom a lapot -vagy a hajó felső részét ha arra készül fedél és perem- és alulról maszkoló szalagot ragasztok a fedélre úgy, hogy a fedelen legyen a szalag nagyobb része, a vágástól pedig 2-3mm re ráragadjon a lapra amiből a fedelet kivágtam.


Legvágok vagy tépek kb 3-4cm széles üvegpaplant ami lehet akár két régetben 160-230 gramm/m2 üvegszövet is. Majd bekenem gyantával a lapot és erre a gyantás részre teszem a szövetet amiből a perem lesz.


Így néz ki amikor át van itatva a szövet gyantával, és már csak várni kell kb fél órát ameddig megköt a gyanta de még nem kemény.


Kb fél óra múlva leveszem vagy körbevágom a celluxot a fényes oldalon, és kiveszem a fedelet. Ekkor még köt és kissé puha a peremünk, de így a felesleges gyanta ami befolyhat a cellux alá, könnyen lejön. Lekapargatom vagy lemosom.


Majd a maszkolószalagot amitől nem ragad össze a fedél és perem, lehúzom.


A még kissé puha de majdnem merev fedelet éles késsel köbevágom -ez pvc vágó kés de amikor kemény akár flexxel is egyenesre lehet vágni a perem körvonalát. Majd amikor kemény, körbe csiszolom 80-as csiszolópapírral.


Így néz ki alulról -a perem felől


El is készült!!  :)



3
Műhelyfogások / Benett 980 kajatartó készítése
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2020. Február 27. - 18:19:06 »
Benett 980 kajatartó készítése képekben.

Kihagytam 4-5 képet mert nem látszik igazán minden a fotókon. A lényegesebb lépések viszont itt vannak sorban ahogy összeáll egy kajatartó.















































[imghttp://www.marshallplast.com/files/29.jpg]http://[/img]





[/img]http://www.marshallplast.com/files/32.jpg[/img]



























4
Munkanapló / B980 kék-narancs B.M.
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2020. Február 25. - 12:55:39 »
Perem vágás, csiszolás, test ragasztás, lapkivágás
5
Munkanapló / B980 kék-narancs B.M.
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2020. Február 25. - 12:51:54 »
Gyantázás, alsó, felső, fedél, lap
6
Etetőhajó / Re:Szerelés téma
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2014. Május 22. - 07:29:00 »
Szia!

Igen a lényeg csak az hogy normál azaz Standard méretű szervó legyen ami a hajóban van mert a többi gyenge lenne. Ilyen szervó ami jó például a Futaba S3003 ami a legismertebb, de van nagyon sok még akár NONAME -név nélküli is amik szintén tökéletesek.
 Nem kellenek fém fogaskerekes vagy csapágyazott szervók mert nincsenek igénybe véve.
Üdvözlettel: Csabi
7
Etetőhajó / Re:Szerelés téma
« Utolsó üzenet: írta hurubbi Dátum 2014. Május 21. - 17:14:58 »
Ez korrekt volt, köszönöm.
Billentéshez elég erős egy 1,2kg nyomatékú szervó? Gondolom ide nem kell túl erős.
8
Etetőhajó / Re:Szerelés téma
« Utolsó üzenet: írta marshallplast Dátum 2014. Május 21. - 09:34:26 »
Szia!

Igen van:
-pl bal /vagy jobb kar MOD2 esetén/ fel -le gáz
-bal kar oldalra billentés értelem szerűen, vagy szerelék kioldó szintén értelem szerűen, jobbra tolva a kart old a jobb oldal, balra tolva a kart old a bal oldal
-jobb kar oldalra kormány /zavaró lehet ha egy karral tolod a gázt és azzal is kormányzod a hajót/
-jobb kar fel le ha középen ürít a hajó akkor fel tolva a kart old a középső kamra, lehúzva hátul billent,
 ..oldalra billentő hajóknál ez a szerelék kioldó /nem megy értelem szerűen de ez az egy csatorna marad üresen/
Remélem jól írtam, ha nem akkor szólj légyszíves és javítom!
Üdvözlettel: Csabi
9
Etetőhajó / Re:Szerelés téma
« Utolsó üzenet: írta hurubbi Dátum 2014. Május 20. - 20:07:59 »
Bocsánat még néhány kérdés:
4 csatornás távirányítóban gondolkodom, (flysky T4B) van erre valamilyen praktikus csatornakiosztás?
Én úgy találtam ki, hogy:
bal kar fel-le: motor gyorsít-lassít
bal kar balra-jobbra: balra-jobbra irány
jobb kar: balra-jobbra ürítés. ( 1-1 szervóval)
A szereléket az etetőanyag tetejére pakolom.
Vagy van erre kitalált jobb kiosztás?

Ürítéshez elég 1,8kg nyomatékú szervó? A billenő hasonlóan a tiédhez kétoldalt oldalra borul. A kormánylapáthoz 6kg szervóm van.
10
Etetőhajó / Re:Szerelés téma
« Utolsó üzenet: írta hurubbi Dátum 2014. Május 20. - 19:47:43 »
Rendben, akkor először kipróbálom. Köszi!
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
Google Analytics Alternative